euroeghamat

euroeghamat

euroeghamat

euroeghamat

فرآیند خرید خانه در لهستان و اخذ اقامت اروپا

فرآیند خرید خانه در لهستان و اخذ اقامت اروپا

در راستای خرید خانه در لهستان و اخذ اقامت اروپا می توان به گزینه های دیگری نیز اشاره کرد. در متن ذیل که ادامه متن قبلی می باشد به مراحل خرید خانه در لهستان و اخذ اقامت اروپا می پردازیم.

مراحل خرید خانه در لهستان و اخذ اقامت اروپا

  • وام خرید خانه در لهستان برای خارجی ها

اگر برای تامین مالی سرمایه خود نیاز به وام داشته باشید، می توانید یک بار پس از امضای یک قرارداد اولیه درخواست کنید. شرایط دریافت اعتبار به عنوان یک خارجی با آنچه که برای شهروندان لهستان متفاوت است:

سهم شما در سرمایه گذاری ملک باید حداقل 15٪ از ارزش آن باشد

شما نرخ بهره بالاتر (حدود 2-3٪) و کمیسیون بالاتر (حدود 2٪) را پرداخت می کنید.

اکثر بانک ها حداکثر 25 ساله را برای پرداخت وام به خارجیان ارائه می دهند

شما باید یک آدرس لهستانی یا یک نماینده در لهستان داشته باشید

معمولا بانک ها باید بیانیه حساب شما و شهود خود را از کارفرمای خود بخوانند و درآمد خود را تأیید کنند

  • هزینه اسناد رسمی

هزینه های اضافی برای صدور مجوز معامله شما بسته به ارزش خرید شما متفاوت است و معمولا بین 0.5٪ تا 3٪ از قیمت خرید هستند. علاوه بر این، شما باید 22٪ مالیات بر ارزش افزوده را برای خدمات دفتر اسناد رسمی پرداخت کنید. حداکثر قانونی وجود دارد که یک دفتر اسناد رسمی می تواند بپردازد، اما در نظر بگیرید که همیشه می توانید قیمت را کاهش دهید.

  • عمل اسناد رسمی

قرارداد نهایی بین شما و فروشنده باید در حضور یک دفتر اسناد رسمی امضا شود، در غیر این صورت نامعتبر است. این قرارداد حقوق مالکیت را از مالک قبلی به خریدار منتقل می کند. با این حال، بانک ها معمولا قبل از اینکه شما بتوانید کل وام خود را بدست آورید، باید قرارداد را مشاهده کنند، بدین معنا که شما باید بدون داشتن تمام وجوه قرارداد را امضا کنید. در این مورد، فروشنده با بیانیه ای اعلام می کند که خریدار مسئول حکم دادگاه می باشد اگر تمام پول را نمی پردازد.

آخرین مرحله تغییر مالکیت در رجیستر زمین در دادگاه محلی است.

توجه داشته باشید که اگر شما مجوز خرید یک قطعه خاص از املاک را نداشته باشید، حقوق خود را برای خرید اموال می توانید در دادگاه رد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید خانه در لهستان و اخذ اقامت اروپا با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید.

آژانس های املاک در لهستان

آژانس های املاک در لهستان

برای  و لهستان باید از خدمات آژانس های املاک در لهستان و کلاهبرداریهای احتمالی آنها آگاهی داشته باشید. یک نماینده خوب آژانس های املاک در لهستان، بررسی های پیشین را روی فروشنده ملک انجام می دهد و تضمین می کند که هیچ مشکلی در این ملک وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید قبل از انتخاب یک کارگزار املاک، تحقیقاتی انجام دهید زیرا تفاوت های زیادی در کیفیت و قابلیت اطمینان وجود دارد. اخیرا آژانس های املاک در لهستان خدمات خود را فقط برای فروشندگان میپردازند. با این وجود، فروشنده با افزایش قیمت می تواند هزینه را به خریدار انتقال دهد. کمیسیون عامل معمولا حدود 2.5 تا 3 درصد از هزینه خرید را دارد، اما همیشه باید با نماینده خود معامله کنید. در این متن قصد داریم اطلاعاتی در خصوص آژانس های املاک در لهستان و چگونگی اخذ اقامت اروپا را شرح دهیم.

مسائل آژانس های املاک در لهستان و اخذ اقامت اروپا

اگر چه استفاده از یک عامل ممکن است برای کسانی که زمان ندارند مفید باشد، بسیاری از متخصصان املاک و مستغلات توصیه می کنند که تمام اطلاعاتی را که از سازمان ها دریافت می کنید (به عنوان مثال در ثبت زمین) بررسی کنید. شما هنوز هم باید برای انجام تحقیقات خود در زمینه آژانس های املاک در لهستان و اخذ اقامت اروپا زمان اختصاص دهید، یا اینکه منتظر بمانید که به راحتی از شما سوء استفاده شود.

اگر شما تصمیم به جستجو برای یک ملک دارید، ممکن است متوجه شوید که اکثر آگهی های اینترنتی در لهستان منجر به آژانس های املاک در لهستان می شود، بدین معنی که در نهایت شما باید به آژانس های املاک در لهستان مراجعه کنید.

برای پیدا کردن یک عامل املاک و مستغلات، شما می توانید صفحات زرد لهستانی را مشاهده کنید.

نکاتی برای جلوگیری از کلاهبرداری آژانس های املاک در لهستان

همانند کشورهای دیگر، نمایندگان املاک و مستغلات در لهستان هم همیشه قابل اعتماد نیستند، بنابراین هنگام انتخاب آنها احتیاط کنید. اطمینان حاصل کنید که نماینده شما مجوز داشته باشد و از برخی اقداماتی که ممکن است با آن مواجه شوید مطلع باشد.

 

طبق قانون لهستان، یک آژانس باید حداقل یک نفر را استخدام کند که مجوز تجارت ملک را داشته باشد. این می تواند به این معنی باشد که شما ممکن است با یکی از طرفین آژانس صحبت کنید که در واقع مجوزی را در اختیار ندارد. هنگامی که یک قرارداد را امضا میکنید، باید با عامل مجاز باشد و شامل اطلاعات دقیق شخصی نماینده و شماره مجوز او باشد.

خطاهای دیگر عبارتند از عدم تعیین مسئولیت نماینده در قرارداد آژانس (که بدان معنی است که او مجبور به انجام هر کاری نیست) و یا قیمت دقیق خدمات نمایندگی، که این می تواند منجر به هزینه های غیر منتظره اضافی شود.

همچنین باید مراقب موارد زیر نیز باشید:

  • آژانس های بیمه نشده
  • قراردادهای نامحدود
  • حقوق منحصر به فرد برای فروش اموال (در این صورت شما مجبور به پرداخت آژانس حتی اگر خودتان خریداری کرده باشید)
  • عاملهایی که هر دو خریدار و فروشنده را برای خدمات خود شارژ می کنند.

پیدا کردن کار در لهستان و فرصتی برای اخذ اقامت اروپا

پیدا کردن کار در لهستان و فرصتی برای اخذ اقامت اروپا

پیدا کردن کار در لهستان یکی از راه های اخذ اقامت اروپا به شمار می رود. اگرچه فرصت های شغلی مختلف برای مهاجرین در لهستان وجود دارد، پیدا کردن کار در لهستان و یک شغل مناسب می تواند زمان ببرد. شما می توانید از خدمات استخدامی ملی لهستان (Urzad Pracy) استفاده کنید و از این طریق فرصتی برای اخذ اقامت اروپا به دست آورید. با این حال، خدمات استخدامی ملی فقط پیشنهادات شغلی محدودی را ارائه می دهد. شما می توانید خدمات خود را آنلاین در www.praca.gov.pl پیدا کنید (این سایت فقط در لهستان موجود است). دیدگاه های شغلی و گزینه های اشتغال برایاخذ اقامت اروپا

در لهستان بسیار است.

خدمات اشتغال خصوصی و پیدا کردن کار در لهستان

اگر شغلی در بخش خصوصی دارید، شانس بهتری خواهید داشت. به پیشنهاداتی که از سوی سازمان های کاریابی و سازمان های استخدامی می شود به چشم یک فرصت برای کار موقت نگاه کنید. خدمات این گونه سازمان ها معمولا برای کاندیداها و افرادی که عضو هستند آزاد است، اما برخی ممکن است هزینه ای را بپردازند. شما معمولا باید یک فرم را پر کنید (در بسیاری موارد شما می توانید این کار را آنلاین انجام دهید) و یا CV خود را با یک عکس به روز رسانی شده ارسال کنید. شما می توانید پیشنهادات شغلی و اطلاعات بیشتر را در: www.adecco.pl، www.randstad.pl، www.praca.pl، www.pracuj.pl و www.jobpilot.pl پیدا کنید.

پیدا کردن کار در لهستان از طریق اینترنت

شما همچنین می توانید از طریق اینترنت در این سایت ها جستجو کنید:

توجه داشته باشید که اطلاعات در این سایت ها فقط در لهستان موجود است.

آگهی پیدا کردن کار در لهستان از طریق کارفرمای لهستانی

شاید ساده ترین راه کار در لهستان این است که آیا کارفرمای فعلی شما در لهستان تایید می شود و شما می توانید به لهستان مهاجرت کنید؟ با چنین قراردادی، به طور عادی کمک های اضافی فراوانی، بیمه مسافرت بین المللی و احتمالا حتی پاداش برای اعضای خانواده دریافت خواهید کرد. کارفرمای شما باید فرآیند درخواست ویزا را آغاز کند. در این صورت شما و خانواده تان باید بتوانند بدون هیچ مشکلی کارت اقامت (karta pobytu) دریافت کنند. در این صورت فرد دعوت شده و خانواده او می توانند برای اخذ اقامت اروپا اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ اقامت اروپا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مالیات در لهستان و اخذ اقامت اروپا

مالیات در لهستان و اخذ اقامت اروپا

قوانین مالیات در لهستان و اخذ اقامت اروپا بسیار جدی گرفته می شود. اگر شما در لهستان مشغول به کار هستید، مجبورید مالیات بر درآمد بپردازید. مالیات بر درآمد شما به طور مستقیم از حقوق شما کسر می شود و توسط شرکتی که برای آن کار می کنید پرداخت می شود. تنها چیزی که شما باید به عنوان یک کارمند برای پرداخت مالیات در لهستان و اخذ اقامت اروپا انجام دهید این است که با توجه به اطلاعات دریافت شده از کارفرمای خود، به اداره مالیاتی (Urzad Skarbowy) یک بیانیه ارسال کنید.

گاهی معافیت های مالیاتی وجود دارد – شما می توانید در مورد آنها در اداره مالیات هر ساله تغییراتی دهید. مهم است که تمام صورتحساب های خود را که به شما اجازه می دهد معافیت های مالیاتی را برای 5 سال در نظر بگیرید، حفظ کنید چرا که ممکن است از شما در هر زمان برای نشان دادن آنها درخواست شود.

چگونگی کسب شماره مالیاتی (NIP) و پرداخت مالیات در لهستان

شما می توانید شماره مالیاتی (NIP، Numer Identyfikacji Podatkowej) را در اداره مالیات محلی خود (Urzad Skarbowy)درخواست کنید. در آنجا شما باید یک فرم را پر کنید و گذرنامه و کارت ثبت نام خود را (karta pobytu) ارائه کنید. اگر نیاز به شماره NIP برای یک شرکت دارید یا خود کار می کنید، باید اسناد اضافی را ارائه دهید.

شماره PESEL چیست؟

PESEL یک شماره شناسایی شخصی است که در سال 1979 معرفی شد. برای Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludnosci که به معنی سیستم ثبت نام عمومی برق است، استفاده می شود و برای سیستم مالیات در لهستان و اخذ اقامت اروپا لازم می شود. این شامل موارد زیر است:

  • شماره PESEL
  • نام و نام خانوادگی فعلی
  • نام های قبلی و نام خانوادگی
  • نام و نام خانوادگی پدر و مادر
  • تاریخ و محل تولد
  • جنسیت
  • ملیت
  • آدرس و تاریخ ثبت نام برای اقامت دائم
  • اقامت موقت
  • سری، شماره و دفتر صدور کارت هویت، گذرنامه یا اجازه اقامت

این شماره از معکوس تاریخ تولد، جنسیت و شماره پیوندی تشکیل شده است. مردی که در 1972/13/13 تولد یافت می تواند شماره 72111318199 باشد.

شما باید در اسرع وقت برای شماره PESEL درخواست کنید. این شماره که برای تمام ساکنین دائمی و برای ساکنان موقت که بیش از 2 ماه طول می کشد اجباری است. و این پروسه برای اخذ اقامت اروپا یک امر ضروری است.

شما در موارد متعدد به شماره PESEL نیاز دارید: در دفاتر، بیمه، برای کارفرمای خود و یا برای رسید های پزشکی ارائه شده توسط بیمه های اجباری بیمه درمانی.

حتی کودکان ممکن است برای شماره PESEL درخواست دهند. درخواست باید در مقامات جامعه یا شهر شما انجام شود. برای کسب شماره PESEL فقط به کارت شناسائی یا گذرنامه، اجازه اقامت و کارت ثبت نام نیاز دارید. سپس نرم افزار به ورشو فرستاده می شود و باید طی دو تا چهار هفته آن را انجام داد.

برای کسب اطلاعات در خصوص چگونگی پرداخت مالیات در لهستان و اخذ اقامت اروپا با کارشناسان ما تماس بگیرید.